Tanrılar Adası Bali Tatili

Geçtiğimiz Eylül ayında 4 günlük tatil yaptık Tanrılar Adası Bali’de.  Eşim ve benim ilk Asya ülkesi tatilimiz. Her anı heyecanlı ve keşfederek geçti. Bali Rotası

Öncelikle Qatar Airways ile Qatar aktarmalı Singapur uçuşu yaptık. Singapur’da çok meşhur olan Marina Bay Sands Hotel’de  bir gece konakladık. Daha sonra yerel bir hava yolu ile  yaklaşık 3,5 saatlik bir uçuş ile Bali‘ye ulaştık.

Biz Bali Tatilimizi  2017 LR Elit Trip kapsamında gerçekleştirdik. Şirket yetkilileri ile birlikte. Çok üst düzey ve VIP bir tatildi. Birazdan yazıyı okudukça fark edeceksiniz.

Bali Hava Limanına iner inmez döviz bürosunda Rupi aldık. Rupi Endonezya para birimi. Bali’de Rupi ile alışveriş yapabiliyorsunuz. Dolar para üstü veremiyorlar. Bizde tahmini harcayacağımız kadar rupi aldık ancak yetmedi. Allah’tan yanımızda 5 USD 10 USD gibi paralar bulundurmuştuk. Alışveriş sırasında kullandık.  Organizasyon firması bizi ellerinde pankartlarla bekliyorlardı. Hepimize taze çiçeklerden kolyeler taktılar. Bali’nin en büyük geçim kaynağı turizm. Gelen misafirlere çok nazik ve yardım sever davranıyorlar. Endonezya Bali

Bali Hava Limanı

Tatilimizin ilk 2 gecesi konaklayacağımız Otel olan Kamandalu Resort Ubud’a doğru polis eskortları ile yola çıktık. Evet yanlış okumadınız Polis eskortları.. Yazımın başında çok üst düzey bir tatil yaptığımızı belirtmiştim. Bali sadece tanrıları ile değil İstanbul’u mumla aratacak şehir içi trafiği ile de meşhur. LR’ın çalıştığı organizasyon firması trafikte sıkılmayalım diye polis eşliğinde tabiri caizse  trafiği yardırarak bizi otelimize ulaştırdı. Bali huzurlu bir yer. İnsanlar sakin. Bu durum ne  kadar sıkışık olursa olsun trafiğe de yansımış durumda. Herkes ” hallederiz, yetişiriz ” modunda 🙂

Kamandalu Resort Ubud

İlk gün otelimize yerleştik. Akşam kokteyl ve sonrasında mangal partisi vardı. Eminim hepinizin en merak ettiği konu yemekler. Biz Bali Tatilimiz boyunca Dünyaca ünlü ve çok lüks otellerde konakladık. Yemek sıkıntısı çektik dersem yalan olur. Hatta Asya ülkesine tatile gidip yemeklerden kilo alan ilk Türkler biz olabiliriz 🙂 Farklı tadlar var ama muhakkak damak tadımıza uygun yemekler bulduk. Ayrıca Asya kültüründe de sevdiğimiz yemekler oldu bir daha ağzıma sürmek istemeyeceklerim de. Neyse yemek konusuna yine devam ederiz.

Sabah erkenden kahvaltımızı yaptık ve atladık taksiye. Ubud’un en güzel kısmı full masaj full shopping 🙂 Alışveriş için Ubud çok elverişli. Aynı bizim Kapalı Çarşı gibi, Eminönü gibi.. Ufak bir ayrıntı çok sıkı pazarlık etmelisiniz. Önce yüksek fiyat veriyorlar yabancılara. 15  USD dediği elbise veya kimonoyu 5 USD’ye alabilirsiniz. Benim eşim çok sıkı pazarlıkçıdır.

Bali halkının bele bağlanan ancak bir çok amaçla kullanabileceğiniz büyük örtüleri var. Hatta masa örtüsü filan bile yapabilirsiniz. Ben 10 tane hediyelik aldım. Ahşap işçiliği çok meşhur. Mumlar, tütsüler, oyuncaklar ve daha bir çok şey. Kesinlikle tavsiye ediyorum Ubud çarşıya bir gün rahatlıkla ayırabilirsiniz.

Birde masaj var tabii. Biz alışverişe başlamadan önce bir spa merkezinde 1 saat 7 USD masaj yaptırdık eşimle birlikte.

Ubud Alışveriş

Bali’de sayısız sonsuz tapınaklar var. Halkın neredeyse tamamına yakını Hindu. Her evin önünde mini tapınaklar var. Sabah erken saatlerde en temiz kıyafetlerini giyip tapınıyorlar. Dini ritüellerine çok bağlılar. Göz alıcı bir mimariye sahip tapınaklar. Dışarıdan gezip foto çekile biliyorsunuz ancak içeriye sadece gerçekten inananlar girebiliyor.

Bali Tapınakları

Bali Adası Tapınaklar

Tapınakları ziyaret ederken kapıda belinize bağlamanız için bir örtü veriyorlar. Tapınaklara giderken çok açık giyinmekte hoş karşılanmıyor. Bali insanı dini geleneklerini çok önemsiyor daha öncede belirttiğim gibi.

Tabii ki Bali adasına gelip pirinç teraslarından söz etmemek olmaz. Bali halkı için pirinç çok mühim. Her yerde var pirinç terasları gözünüz alabildiğine yem yeşil. Turizm’den sonra en önemli geçim kaynağı tarım.

Bali Adası Pirinç Terasları

Ertesi günü Uluwatu Tapınağını ziyaret ettik. Burada LR Health Beauty güzel bir gün batımı kokteyli hazırlamıştı. Rehberimiz tağınağa gitmeden uyardı. Bali’nin hırsız maymunları da çok meşhur. Gözlük, telefon, kolye vb alabilirler yada saldırabilirler diye. Maymunlar kıymetli orada 🙂 serbest doğal yaşam alanlarına giriyoruz biz tabii. Bizim gezimiz boyunca maymun kovucular bize eşlik ettiler. Evet böyle bir iş dalı var orada ” Maymun kovucular ” . Turistler alışık olmadığı için.

Uluwatu Tapınağı Bali

Böyle rengarenk giyinen ve güler yüzlü bayanlar bize ikramlarda bulundular. Sebzeli mini börekler vardı sosla birlikte güzeldi valla 🙂

Eşimle birlikte çocuksuz geçirdiğimiz Bali tatili bizim için tam bir ikinci balayı oldu. Zaten Bali adası balayı çiftleri için mikimmel bir yer 🙂

Biz ikizlerimiz Duru ve Kaan’ı Ankara’da yaşayan Halalarına bıraktık. Okula 1 hafta geç gittiler ve hiç bir şey kaybetmediler.  Ben ikizlerim doğdu doğalı asla kısıtlayan ve gözünden sakınan bir Anne olmadım. Zaten ikiz ailesi olmamız sebebi ile evimizde her daim yardımcı, anneanne veya aile büyükleri hep vardı. İç içe büyüdüler diyebilirim. Her zaman imkan buldukça eşimle baş başa 2 saat bile olsa dışarı çıkıp yalnız kalmaya özen gösterdik. Bizim çocuklarımız Anneanne, Babaanne, Halalarla vakit geçirmeye alışık. Aile üyelerimizle sık sık vakit geçirmeye önem veriyoruz. Yani diyeceğim o ki; çocuklarla birbirimizi özledik ama her Anne Baba’nın baş başa tatil yapmaya ihtiyacı var.

Uluwatu Tapınağı Bali

Bali’de Rafting yapabileceğiniz nehirler var. Hepsi çok güzel. LR’da Rafting partisi düzenlemişti. Ben daha önce hiç yapmadığım için korktum cesaret edemedim ancak eşim yaptı. Zorlu bir parkur olduğunu kayalıkların çok olduğunu ve benim iyi ki gelmediğimi söyledi dönüşte.

Bali Tatili Rafting

Hin okyanusu kıyısında Bali. Nereden bakarsanız bakın eşsiz bir manzara. Uluwatu tapınağında gün batımını ve manzarayı izlemeden dönmeyin.

Uluwatu Tapınağı Bali

Ve Ubud’da iki gece kaldıktan sonra Dünya’nın en lüks 3. oteli olan Four Seasons Resort Bali At Jimbaran Bay ‘a geldik.

Four Seasons Resort Bali At Jimbaran Bay

Burada özel villalarda konakladık iki gece. İkinci balayında Nirvana’ya ulaştık diyebilirim. Her Villa’nın özel havuzu var. Mimari öyle bir dizayn edilmiş ki havuzunuzu başkaları göremiyor. Baş başa kullanabiliyorsunuz havuzu.

Çok büyük bir alana kurulmuş olduğu için otel içi ulaşım zor. Bu yüzden Buggy denen bu araçlar var. Çıkmadan önce odanızdan arıyorsunuz hemen kapıya Buggy geliyor ve istediğiniz yere gidiyorsunuz otel içinde. Restaurant, Havuz, Spa vb.

Kahvaltıda çok hoş ve dinlendirici müzikler var. Onlara özel aletlerle çalıyorlar.

Four Seasons Resort Bali At Jimbaran Bay

Bali Jimbaran

LR bizlere bir saat masaj hediye etti. Bali masajı gerçekten çok rahatlatıcı.

” Hayat yaşla değil yaşamakla anlaşılırmış ”

Jet sosyetenin tatil yaptığı Jimbaran bölgesi güzel ama Ubud çarşı özellikle daha samimi daha salaş, yeme içme, alış veriş, masaj vb daha çok seçenek var. Her yere ulaşım daha kolay. Orada daha özgürce hareket etmiştik.

Genel anlamda Bali tatilimiz bizim için harika geçti. Ancak bunlar bizim deneyimlerimiz. LR Health Beauty Elit Trip kapsamında üst düzey bir tatildi. Kendi imkanlarımızla gitseydik te bu kadar sorunsuz geçirebilir miydik emin değilim. Zira dönüşte hava alanında Bali’de 10 gün balayı yapmış olan bir çift ile tanıştık sohbet ettik. Kaldıkları otellerde yemeklerden memnun kalmamışlar, motor kiralayıp gezerken cep telefonları çalınmış vb. pek mutlu ayrılmıyorlardı Bali’den.

Göreceli bir kavram bana göre herkes için değişebilir şartlar. Mesela sokakta dondurma, muz kızartması, tavuk, patates vb gayet rahat yenilebiliyor. Onlarında bize benzer hamur işleri var. Birde Asya ülkelerine giderken Otel seçiminde dikkatli davranmalı çok ucuza kaçmamalı bence.  Bali trafiği yanında İstanbul trafiğinin lafı bile olmaz 🙂 orada araç kullanmak bizler için çok zor. Motor kiralamak daha mantıklı ama trafik kurallarına pek kimse uymuyor..

Genel olarak Bali insanı çok sıcak kanlı, misafirperver ve çoğu İngilizce biliyor. İyi ki gittik gördük.

Rengarenk giyinmiş hanım kızlar özel Bali dansları ile akşam yemeklerimize renk kattılar 🙂

Bali Jimbaran

Bu mini mini hanım kızlarımız yöresel danslarını bize sergilediler.