Bursa Cumalıkızık Köyü Gezilecek Yerler

Osmanlının ilk yerleşim yerlerinden olan Cumalıkızık köyünü ziyaret ettik geçtiğimiz hafta sonu. 700 yıllık  geçmişi ile  Osmanlı mimarisini günümüze taşıyan otantik atmosferi ve rengarenk sokakları ile Bursa’nın Cumalıkızık köyüne gidelim hep birlikte.

Hem doğum günüm hem evlilik yıl dönümümüz 5 kasım. Pahalı hediyeler, baş başa akşam yemeği yerine çocuklarımızla birlikte güzel bir hafta sonu seyahati planladım. Eşim baş başa yemeğe gitmeyi teklif etti ama iyi bir Gezgin için en iyi hediye en anlamlı hediye yeni yerler görmektir.

Ünlü bir söz şöyle der; ” Hayattan kaçmak için değil, hayatı kaçırmamak için yola çık ”

Neyse Cumartesi sabahı erkenden koyulduk yola. Normalde Yenikapı-Mudanya arası feribot var ancak araba ile körfezi dolanmak daha ekonomik. Biz körfezi dolandık geze geze ilk olarak Bursa’nın İznik ilçesine vardık. İznik ile ilgili yazımı ilerleyen günlerde yazıyor olacağım.

Açık hava müzesi tadında İznik’i gezdikten sonra Cumalıkızık köyüne geçtik.

Köye girer girmez büyüleniyorsunuz o tarih kokulu atmosferde. Rengarenk evler, evlerin önlerinde kadınların yaptığı el işi ürünler, hediyelik eşyalar tam bir görsel şölen sunuyor ziyaretçilere. Gözümü alamadım. Bütün tezgahlar sizi kendisine çekiyor adeta 🙂 Yöre insanı da samimi sıcak kanlı hoş sohbet.

unnamed (14)
Cumalıkızık Köyü

unnamed (10)

Biz bu sokaklardan yürüyerek ilk önce gece kalacağımız Konağa vardık. Dizi ve filmlerin çekildiği çok meşhur bir konak burası. Emrah’ın meşhur Kınalı Kar dizisi de burada çekilmiş. İnternette ” Cumalıkızık kalınacak yer ” diye arama yaptığımda tesadüfen çıktı karşıma. Konaklama çok uygun. Oda+Kahvaltı ve çocuklarımızla toplam 4 kişi kaldık. Konak çalışanları ve sahipleri çok misafirperver ve ilgili.

14991800_1153597021342139_725002785526269843_n
Bulanlar Konak Cumalıkızık Köyü

Odamıza yerleştik. Eşim ve oğlum biraz dinlenmek istediler. Biz kızım ile çıktık Cumalıkızık sokaklarını keşfetmeye ve bol bol fotoğraf çekmeye.

unnamed (12)
Cumalıkızık Köyü Bursa

” Sakın unutma seyahat etmekte okumaktır. Dünya’nın kendisi de bir kitaptır ”

unnamed (9)unnamed (20)

Akşam acıktık tabii. Köyde gözleme, mantı gibi elde yapılan yemekler mevcut. Biz akşam yemeğimizi sobanın başında kaldığımız tarihi Bulanlar Konak’ta yemeyi tercih ettik. İyi ki  öyle yapmışız.

Sobanın başında çıtır çıtır yanan odun ateşinde hayatımda yediğim en lezzetli ve en ekonomik yemekleri yedik. Elde açılan mantı kocaman bir kayık tabakla servis ediliyor ve 15 tl. Eşim, kızım ve Ben mantıya doyduk. Kıymalı gözleme, Kaan için ızgara köfte, eşim için kiremitte kaşarlı köfte yine kızım için künefe yanında içecekler çay vb. Toplamda 72 tl hesap ödedik. 4 kişilik iştahlı bir aile ve her biri elde yapılmış çok lezzetli yemekler için çok uygun. Biz İstanbul’da yaşayanlar için özellikle. Gezdiğim bütün Anadolu kasabalarında 4 kişilik bir aile için yemek fiyatları aşağı yukarı bu şekilde zaten.

O kadar çok karnım açtı ki o sırada foto çekemedim. prensip olarak ta başka birinin çektiği fotoları blogumda kullanmıyorum.

Akşam yemeğinden sonra konakta çay içtik çocuklar biraz oynadı. Bizim kaldığımız oda da TV yoktu. erkenden yattık uyuduk.

14906867_1153707601331081_6227924697883847303_n

Tabii o kadar erken yatınca sabah ezanı ile uyandık. Osmanlı’da öyleymiş atalarımız erken kalkardı. Günün bereketini kaçırmamak için. Keşke İstanbul’da yapabilsek. Kaldığımız konağın kapısından çıktığımda onlarca Asya’lı turistle karşılaştım. Bu köye herkes sabahın köründe gezmeye ve kahvaltıya geliyor 🙂

Bulanlar Konak’ta kahvaltı dahildi konaklamaya. Kendi yaptıkları reçellerden , yöresel lezzetlerden oluşan harika bir köy kahvaltısı yaptık. Kaan ekstra olarak sucuklu yumurta istedi eşim ve bende tekrar gözleme istedik. Ekstra olarak sadece 15 tl ödedik.

unnamed (3)

Tarihi Cumalıkızık köyü gezimiz ile ilgili renkli ve keyifli bir slayt izlemek için aşağıdaki linke tıklayarak You Tube kanalımı ziyaret edebilirsiniz.

Bursa Cumalıkızık Köyü Gezilecek Yerler” için 3 yorum

• 16 Mayıs 2017 tarihinde, saat 10:00
    Permalink

Great News for the Atlanta Zoo. Another new cub to watch and learn fr!t!oInmeresting article Ron, many thanks.Yun Zi is quite the entertainer now!! Love watching him and Mom interact.

Yanıtla
  • 16 Mayıs 2017 tarihinde, saat 10:00
    Permalink

does anyone else get the feeling she may be a little annoyed everyone asking about the hunger games when sh&e#8217;s trying to promote the silver linings playbook? She’s still funny. but i think she was really trying to focus on the playbook movie and dont really blame her.