Çocuklarla Kayseri&Erciyes Dağı Gezisi

Güzel memleketimin İç Anadolu’nun güzel bir şehri Kayseri. İlk kez gittim eşimin ısrarı ile Kayseri’ye. Kapadokya Seyahatimiz sırasında eşim önerdi Kayseri’yi. İlk duyduğumda ” Aman canım şehirde n’apıcaz ” dedim.. Erciyes Dağına gideriz diye düşünüp karar verdik Kayseri ziyaretine..

İyi ki gitmişiz. Kocaman geniş yolları, gelişmiş şehir yapısı, pastırmacılar çarşısı, tarihi çarşısı, hayvanat bahçesi vb daha bir çok şey görülmeye değerdi. Kayseri’nin Dünya’nın en eski şehirlerinden biri olduğu söyleniyor. En eski uygarlıklardan itibaren  Roma, Bizans ve Osmanlı döneminde de önemli bir ticaret merkezi olmuş. Şehir de bir çok Külliye, Camii, Medrese ve Türbe bulunması sebebi ile inanç turizmine de ev sahipliği yapıyor.

İlk durağımız pastırmacılar çarşısı ve tarihi çarşı oldu. Pastırmacılar çarşısında biraz alış-veriş yaptık, gezdik..Çok keyifliydi.

Kayseri Tarihi Çarşı

Karnımız acıkınca çarşının arka tarafında Dünür Anne isimli küçük salaş bir mekana oturduk. Dünür Anne kendi elleri ile Kayseri yöresinin lezzetlerini hazırlayıp sunuyor. Kete, mantı, yağlama vb. Biz bu şekilde küçük ve salaş mekanlarda yemek yemeye bayılıyoruz. Buralarda el emeği ile özen ile hazırlanmış yemeklerin yerini hiç bir büyük restaurant sunamaz. Biz Kayseri yağlamasını tercih ettik ve tek kelime ile mükemmeldi, süperdi, harikaydı..Kayseri yağlamasının yanında maydanoz ve yoğurt servis ediliyor. Bu üçlü kesinlikle mikimmel 🙂 Yağlı katmer de yanına eşlik etti, arkasından demli bir çay..

unnamed (2)
Kayseri Yağlaması

Karnımız doyduktan sonra Kayseri Hayvanat Bahçesinin yolunu tuttuk. Duru ve Kaan için inanılmaz eğlenceli oldu. Giriş çok ucuz. 1 yetiştin 2 öğrenci 4,5 tl ödedik. Eşim bizi arabada bekledi , çok yorulduğu için dinlenmeyi tercih etti.

Kayseri Hayvanat Bahçesi

Tropikal Kuşlar, Lama’lar, Ördekler, Develer farklı bir çok canlı çeşidi ile vakit geçirmek Duru ve Kaan için unutulmaz bir deneyim oldu.

unnamed (4)

Hayvanat Bahçesi sonrası Erciyes Dağının yolunu tuttuk. Yok böyle bir güzellik.. Bembeyaz gelinlik ile Erciyes Dağı bizi kendisine hayran bıraktı.

Erciyes Dağı
Kayseri Erciyes Dağı
17155432_1268871636481343_6441651817877817252_n
Kayseri Erciyes Dağı Teleferik Maceramız

Erciyes Dağında bir çok işletme var. Kayak yapabilmeniz için her türlü imkan mevcut. Kıyafet, kızak vb kiralayabiliyorsunuz. Biz çocuklarla birlikte Teleferiğe bindik. Günü birlik kısa bir gezi olduğu için kayak yapmayı tercih etmedik. Bir daha ki sefere inşallah diyelim 🙂 Kesinlikle tekrar gelmek istediğim bir yer..

Erciyes Dağı Sucuk Ekmek

Kayseri Kalesi, Tıp Tarihi Müzesi, Erdemli ve Soğanlı vadisinde Kaya kiliseleri kesinlikle görmek gerekli. Biz bu sefer oraları  ziyaret edemedik ama bir daha ki sefere inşallah.

Kayseri Gezimizi You Tube Kanalımda 2,5 dk. da izleyebilirsiniz ..