Digital Göçebe Demet ve Can

Dünya vatandaşı olmak ve sistemin dışına çıkabilmek için canla başla yeni yollar keşfediyor, yeri geliyor yeni çözümler üretiyoruz. Digital Nomad ( Digital Göçebe ) olmak şu an kendi emeğimizle, kendi şartlarımızla, zamana ve mekana bağlı olmadan yaşamak için yaptığımız en iyi şey. Pek tabii en zor olanı da. Çünkü güzel şeyler çabasız gelmiyor 🙂

Ben evlenmeden önce uluslararası bir fuarcılık şirketinde çalışırken işim gereği bir çok Avrupa şehrini ziyaret ediyordum. Başka bir dünyayı keşfetmek, yeni kültürlerle tanışmak yavaş yavaş hayata bakış açımı değiştirdi. Bir ofise, bir şehre, bir ülkeye bağlı olmak ve düzen içinde kaybolmak istemedim. Gerçekten çok şanslıyım ki eşim de aynı şeyleri düşünüyordu ve hayallerimizi gerçekleştirmek için en az benim kadar istekliydi… Böylece göçebe hayatımızın fikir çekirdeğini beraber oluşturduk.

Karı-Koca Digital Göçebe

Biz Ekim 2016 yılında evlendik. Uzun zamandır yola çıkma fikrinde olduğumuzdan Türkiye’de bir daire tutmadık ve eşya almadık. Evlendikten sonra 4 hafta kadar İstanbul’da kaldık, projelerimizi ayarladık, rotamıza karar verdik, hemen hemen bütün online kaynakları araştırdık. Malzemelerimizi seçerken elimizden geldiğince akıllıca davranmaya özen gösterdik. Biz hem gezen hem çalışan insanlar olacağımız için klasik sırt çantalı gezginler gibi davranamayacaktık. Yine de elimizden geldiğince hafif ve pratik olmaya özen gösterdik. Nihayet, Kasım ayında 27 lt (yaklaşık 7kg) ve 35lt (yaklaşık 9kg) iki sırt çantası ile yola çıktık.

İlk durağımız Tayland. Tayland’ı yavaş yavaş, yaşayarak, sindirerek görmek istedik. Sadece güneyindeki sahilleriyle değil kültürel mirası ve huzuru için de bu ülkeyi tercih ettiğimizden gezmeye kuzeyden başladık. 4 ayda ancak güneye inebildik:) Dijital göçebeler projelerini bilgisayar ve internet sayesinde gerçekleştirebiliyorlar. Dolayısıyla hareket kabiliyetlerini biraz da çalışma ortamları belirliyor. Eğer teslim etmemiz gereken bir proje varsa yolumuzun üzerindeki uygun bir şehirde ya da bir köyde kalıyoruz. Bir proje bazen 3 bazen 15 gün sürüyor. Hem çalışıp hem de kaldığımız yerin yerlisi gibi hayata karışıyoruz. Yerel pazarlardan alışveriş yapıyoruz, yerel ürünlerden yiyoruz. Çamaşırımızı yıkayıp kendi imkanlarımızla kurutuyoruz. Demir alma vakti gelince çok az ve gerektiği kadar eşyayla gezdiğimizden bir saatte paketlerimizi yapıp kaplumbağa gibi evimizi sırtımıza alıyoruz:)

Merak edenler için eşim grafik tasarımcı, ben de kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü konusunda projelerinde destek oluyorum. Dünyanın hemen her yerinden işverenlerimiz var.Bu sayede lokasyon bağımsız çalışabiliyoruz. Yine de bu işin tüm zorluklarını bilmek isteyenler için söylemek istiyorum; Tayland, Avrupa ile 6-7, Amerikanın bir çok noktasıyla 12-15 saat zaman farkına sahip. Gün geliyor herkes uyurken biz gecenin geç saatlerinde çalışabiliyoruz. Ya da yola çıkmaya hazırlandığımız bir gün uzayan bir proje planlarımızı aksatabiliyor. Ayrıca kaldığımız tüm oteller bütçe dostu ya da konforlu olmayabiliyor. Hatta bazen damak tadımıza uygun yiyecek bulmakta da zorlanıyoruz. Buna rağmen çok huzurlu ve mutlu olduğumuz için zevkle çalışıyoruz. Hiç bir şey için acelemiz yok… Günlerimiz keyifli geçiyor….

Digital Göçebe
Digital Göçebe Can ve Demet

Bundan sonra rotamızda Tayland vizemizi yenilemek için kısa süre de olsa ziyaret ettiğimiz Laos, Malezya gibi komşu Asya ülkeleri var. Bu hızla gidersek sanırım sadece sınıra varmamız bir kaç ayı bulur 🙂 Fakat bundan şikayetçi olduğumu söyleyemeyeceğim… Umarım yeni macelarımı, gördüğüm güzellikleri sevdiğim insanlarla paylaşmak için çokça zamanım olur.

Bloğunuzda beni konuk ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Umarım yola çıkmak için kalbi çarpan ve bunun yollarını araştıran güzel gezgin kadınlara yararlı şeyler paylaşmışımdır. Hayatın size ve tüm gezgin ruhlara her zaman kolayklıklar sunmasını diliyorum.

Sevgiler,

Demet Aksu Yelok

instagram @demetea

Twitter @demetaksu

Digital Göçebe Demet ve Can” için 2 yorum

• 14 Mart 2017 tarihinde, saat 10:02
    Permalink

Birçok kişinin hayalini kurduğu bir yaşam şeklini benimsemişler. Lakin iş sahalarınında böyle bir planda onlara bir artı sağladığını gözardı etmemek gerekir.

Yanıtla
    • 15 Mart 2017 tarihinde, saat 06:06
      Permalink

Evet iş sahaları çok uygun. Ancak sonradan da online yapılacak işler edinebilir insan. Yada Dünya’yı gezerken yapılacak mesela Garsonluk yaparak gezenlerde var yada Hosteller de çalışarak..